Rebellen tegen de reclame

Rebellen tegen de reclame

29 april 2020
20.30 uur

In 2020 wordt wereldwijd bijna 600 miljard euro uitgegeven aan reclames. Een gemiddelde Nederlander ziet meer dan 5.000 commerciële boodschappen per dag. Maar met de opmars van billboards, banners, pop-ups en online commercials groeit ook de afkeer, het bewustzijn en de tegenbeweging. Een wereldwijde voorhoede van activisten, politici, wetenschappers en juristen vecht tegen de overvloed aan reclameboodschappen, zowel online als offline. Sinds het coronavirus Nederland heeft bereikt, is het straatbeeld vergeven met oproepen om thuis te blijven, zowel vanuit de commerciële hoek (Blijf thuis, bestel een boek) en de overheid (Hou je oma van de IC); kan reclame ook nuttig worden ingezet? Vanavond spreken we reclame-rebellen, reclamemakers en reclame-kenners over – je raadt het al – reclame. Een toekomst zonder reclame, kan dat? En hoe zou die er dan uit kunnen zien?

Terug naar agenda

Rebellen tegen de reclame

Piet Heinkade 179, 1019 HC Amsterdam, Netherlands